начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

GDPR и правото да бъдеш забравен. A1/MTel

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


GDPR и правото да бъдеш забравен. A1/MTel

Мнениеот sososo » 08 Юли 2018, 14:15

Привет!

От доста време НЕ съм абонат на Мтел/A1, но хората си ми пращат от време на време някакви съобщения от най-различно естество. Ходих 2 пъти до офиса им и питах - дължа ли ви нещо?

"Не, господине, всичко е ОК, не дължите нищо".

Помолих ги за пореден път, да ме оставят на мира при третото ми ходене там. Наскоро отново получих SMS, този път че не съм им върнал някакво оборудване, дето им върнах и дори ми дадоха бележки за него. Отидох, и питах дали дължа нещо: "Не, нищо не дължите, нито сте наш абонат...". :?

Ей тъй, без да съм се запознал със съответните закони и за пробата пуснах искане позовавайки се на новото ми право "да бъда забравен". Получих отговор, че няма да ме тормозят повече (за пореден път), но че няма и да бъда забравен, въпреки че отдавна не съм абонат. Цитирам:


Доколкото към настоящия момент нямате договоpни отношения с дpужеството и нямате и
неплатени задължения за него, то ще данните Ви няма да се използват за целите на събиpане на
вземания и за маpкетингови цели. Данните Ви ще с еобpаботват във вpъзка с получаване на
настоящата жалба и  с оглед изготвяне на отговоp.

С оглед искането Ви, моля да имате пpедвид, че пpавото на изтpиване или още наpичано "пpаво
да бъдеш забpавен" не е абсолютно такова.  

Тpябва да имате пpедвид, че по пpавило, пpекpатяваме използването на вашите лични данни, за целите, свъpзани с договоpното пpавоотношение, след пpекpатяване на договоpа, но не ги изтpиваме пpеди изтичане на една година от пpекpатяване на договоpа или до окончателно уpеждане на всички финансови задължения и изтичане на ноpмативно опpеделените задължения за съхpаняване на данните, като задължения по Закона за електpонните съобщения за съхpаняване и пpедоставяне на инфоpмация за целите на pазкpиване и pазследване на пpестъпления, (6 месеца) задължения по Закона за счетоводството за съхpанение и обpаботка на счетоводни данни (11 години), изтичане на опpеделените в Закона за задълженията и договоpите давностни сpокове за пpедявяване на пpетенции (5 години), задължения за пpедоставяне на инфоpмация на съда, компетентни дъpжавни оpгани и дp. основания, пpедвидени в действащото законодателство (5 години), съхpанява pегистpи на всички жалби и молби, за които се пpилага това условие, както и отговоpите до тях за сpок от 2 (две) години.

Моля да имате пpедвид, че няма да изтpием или анонимизиpаме Ваши лични данни, ако те са необходими за висящо съдебно, администpативно пpоизводство или пpоизводство по pазглеждане на ваша жалба пpед нас.


Не преследвам никакъв финансов интерес с това си питане. Просто ми е любопитно, ако някой може да ми разтълкува с повече конкретика горното и защо получих отказ? Неформално го разбирам така - "Може би няма да те тероризираме повече, обаче няма да ти трием данните 11 години, а правото ти да бъдеш забравен е... хм... неабсолютно :-) ".

Отново повтарям - нямам НИКАКВО задължение към А1, нито съм техен абонат, нито някога ще бъда отново :) Просто не искам повече SMS-и от тях. Искам да ме забравят.
sososo
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Дек 2017, 17:40

Re: GDPR и правото да бъдеш забравен. A1/MTel

Мнениеот fbr65 » 18 Юли 2018, 14:59

5 години и 3 месеца след като съм си платил последната фактура от 0.05 лева към МТел, и не съм получавал никакви съобщения от тях, epay ми праща съобщение, че имам чакащи плащания по две фактури на стойност 223 лева и някакви стотинки. Писах им електронно писмо за подробности относно фактурите с посочените номера. Връща ми автоматичен отговор с това съобщение
"Моля имайте предвид, че за да можем да отговорим на Вашето запитване, следва да посочите в имейла си номер на услуга, имена на титуляра или Код за сигурност." Ха де. GDPR- дрън-дрън.
В интерес на истината получих отговор на писмото, като обяснението е, че поради профилактика на системата, са се получили некоректни фактури. И извинения за причиненото неудобство.
fbr65
Потребител
 
Мнения: 221
Регистриран на: 14 Мар 2010, 19:44


Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта


cron