Проблем с валутен трансфер от ПИБ
Публикувано на: 28 Яну 2019, 00:14
Здравейте,
на 07.01.2019 направих трансфер на валута от ПИБ до ЦКБ във валутна сметка във същата валута. Парите така и не пристигнаха във ЦКБ към 18.01.2019, въпреки че трансфера трае 3 работни дни(ползвам онлайн банкиране и за двете банки). От ЦКБ ми отговориха че изобщо не е постъпвал трансфер във валута от ПИБ от началото на Януари. От ЦКБ:
Писах жалба на 23.01.2019 по имейл към ПИБ и те ми се обадиха по телефона на следващия ден(24.01)от отдел валутни операции и ми казаха че вината е в тях поради това че те са объркали банката кореспондент. Като ги питах защо и как е станало това объркване служителката ми каза че е било поради „технически проблем“. Говорихме за това дали могат да пуснат трансфера пак или да си взема парите кеш от каса на банката. Служителката ми каза че в Петък 25.01.2019 ще се обади шефката на отдела да обсъди тя с мен какво ще правим. Така и никой не ми се обади. Аз също ги търсих на номера от който ми звъняха, но никой не ми вдигна.
Въпроса ми е мога ли да търся отговорност от ПИБ за закъснелия превод поради „техническия проблем“?
на 07.01.2019 направих трансфер на валута от ПИБ до ЦКБ във валутна сметка във същата валута. Парите така и не пристигнаха във ЦКБ към 18.01.2019, въпреки че трансфера трае 3 работни дни(ползвам онлайн банкиране и за двете банки). От ЦКБ ми отговориха че изобщо не е постъпвал трансфер във валута от ПИБ от началото на Януари. От ЦКБ:
Във връзка с Ваше запитване Ви уведомяваме, за следното:
От приложеният от Вас SWIFT се установи, че преводът е насочен към банка кореспондент, в която ние нямаме сметка и те няма как да ни изплатят този превод, за да го заверим по Вашата сметка - поле 56А от SWIFT-а - Дойчебанк Лондон.
За проверка на това, къде и в коя кореспондентска сметка на ПИБ АД е сумата, следва да се обърнете към тях.
Писах жалба на 23.01.2019 по имейл към ПИБ и те ми се обадиха по телефона на следващия ден(24.01)от отдел валутни операции и ми казаха че вината е в тях поради това че те са объркали банката кореспондент. Като ги питах защо и как е станало това объркване служителката ми каза че е било поради „технически проблем“. Говорихме за това дали могат да пуснат трансфера пак или да си взема парите кеш от каса на банката. Служителката ми каза че в Петък 25.01.2019 ще се обади шефката на отдела да обсъди тя с мен какво ще правим. Така и никой не ми се обади. Аз също ги търсих на номера от който ми звъняха, но никой не ми вдигна.
Въпроса ми е мога ли да търся отговорност от ПИБ за закъснелия превод поради „техническия проблем“?