Страница 1 от 1

Проблем с валутен трансфер от ПИБ

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2019, 00:14
от wertu56
Здравейте,

на 07.01.2019 направих трансфер на валута от ПИБ до ЦКБ във валутна сметка във същата валута. Парите така и не пристигнаха във ЦКБ към 18.01.2019, въпреки че трансфера трае 3 работни дни(ползвам онлайн банкиране и за двете банки). От ЦКБ ми отговориха че изобщо не е постъпвал трансфер във валута от ПИБ от началото на Януари. От ЦКБ:
Във връзка с Ваше запитване Ви уведомяваме, за следното:

От приложеният от Вас SWIFT се установи, че преводът е насочен към банка кореспондент, в която ние нямаме сметка и те няма как да ни изплатят този превод, за да го заверим по Вашата сметка - поле 56А от SWIFT-а - Дойчебанк Лондон.
За проверка на това, къде и в коя кореспондентска сметка на ПИБ АД е сумата, следва да се обърнете към тях.


Писах жалба на 23.01.2019 по имейл към ПИБ и те ми се обадиха по телефона на следващия ден(24.01)от отдел валутни операции и ми казаха че вината е в тях поради това че те са объркали банката кореспондент. Като ги питах защо и как е станало това объркване служителката ми каза че е било поради „технически проблем“. Говорихме за това дали могат да пуснат трансфера пак или да си взема парите кеш от каса на банката. Служителката ми каза че в Петък 25.01.2019 ще се обади шефката на отдела да обсъди тя с мен какво ще правим. Така и никой не ми се обади. Аз също ги търсих на номера от който ми звъняха, но никой не ми вдигна.

Въпроса ми е мога ли да търся отговорност от ПИБ за закъснелия превод поради „техническия проблем“?