Страница 1 от 1

Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 16 Юли 2019, 00:12
от waki1234
Телефонът е на месец и половина, закупен е от мобилен оператор. След около две седмици ползване установих повреда и го занесох за рекламация, от оператора го взеха на 13.06 на 9.07 получих смс, че телфонът е готов и мога да си го взема от техен офис. Отидох на 12.07 и отказаха да ми го дадът, понеже не съм носил сервизната карта. Отидох на 15.07 със сервизната карта и установих, че е премахнат стъкленият протектор и е заменен с обикновено фолио или както там се нарича, в сервизната карта е описано, че телефонът е предаден със стъклен протектор. Отказах да взема телефона в това състояние. Помолиха да отида пак на 16.07, когато щяло да има решение по въпроса. Доколкото разбрах на телефона е сменена някаква централна платка.
Въпросът ми е имам ли право да поискам замяна на телефона с нов, защото долколкото ми е ясно подмянята на този елемент е сериозен дефект и едва ли може да се извърши качествено в сервиз, а телефонът не е евтин и е заплатен изцяло. Другият въпрос е ако не ми сменят протектора в КЗП ли да се жалвам или направо искова молба?
Благодаря предварително.

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 17 Юли 2019, 17:46
от doondie
Какво стана вчера, като отиде за телефона?

На този етап няма как да ти дадат нов телефон, освен ако не проявят инициатива те самите. Последното едва ли ще стане, тъй като в България все още няма мобилен оператор, на който да му дреме за клиентите му. Ако се стигне до 4-та рекламация, тогава са длъжни да ти върнат парите, ако си ги поискаш. Замяната с нов телефон вече няма да е опция.

Относно КЗП — няма да коментирам що за "професионалисти" са там. Както и да е. Желателно е първо да подадеш жалба до самия търговец, след това до КЗП и чак след това да се обърнеш към Съда, ако си все още неудовлетворен. Не си длъжен да се оплакваш на КЗП, макар че те имат пълномощията да наредят на търговец да си изпълни задълженията за ЗЗП, ако той не го е сторил (отказал е гаранционен сервиз например). Пред Съда няма да имаш основание да претендираш за нищо, освен ако не са ти удовлетворили вече 3 рекламации и се е стигнало до 4-та или не са се забавили повече от един месец за ремонта. На този етап нито едно условие не е налице.

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 27 Юли 2019, 17:17
от waki1234
На 16.07 ми се заяви, че няма да ми дадът нов протектор да се подписвам на приемо-предавателния протокол и да си вземам телефона и ако искам да ходя вече в КЗП ( само да вметна мобилния оператор не е "вива.." :). На 17.07 отидох да си взема телефона, като и на двата протокола съм написал, че липсва протекторът. На същия ден подадох и жалба в КЗП.

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 28 Юли 2019, 00:18
от doondie
waki1234 написа:На 17.07 отидох да си взема телефона, като и на двата протокола съм написал, че липсва протекторът. На същия ден подадох и жалба в КЗП.
Какво каза на КЗП в жалбата — отправи ли някаква конкретна молба за помощ? Например да ги накарат да заменят стоката с нова или да ги накарат да ти върнат парите? Те могат просто да глобят търговеца (след няколко месеца), ако преценят, че е извършил нарушение, без реално да направят абсолютно нищо за теб.

Ако от страна на търговеца или "експертите" от КЗП се опитат да те убедят, че липсата на стъклен протектор е незначително несъответствие на потребителската стока с договора (чл. 114, ал. 4 от ЗЗП), им обясни, че напротив, той предпазва може би най-важния компонент на смартфона от повреда — неговия екран, като протекторът, който ти си имал, е бил в пъти по-качествен и скъп от това, с което те са го заменили.

МнениеПубликувано на: 29 Юли 2019, 12:10
от waki1234
В жалбата до КЗП съм написал, че искам да ми се възстанови телефона във вида в който съм го предал. В случая закаления екран.

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 01 Авг 2019, 23:59
от wast75
Май малко се излагаш....
За 10 лв да се правите на ощипани...
Правилно са ти казали хората. Не стига, че са ти оправили телефона.

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 05 Авг 2019, 08:56
от waki1234
39,99 лв. Защо да се излагам? Ти да не работиш за мобилен оператор?

Re: Моля за съвет с рекламация на телефон

МнениеПубликувано на: 05 Авг 2019, 11:34
от edardstark
wast75 написа:Май малко се излагаш....
За 10 лв да се правите на ощипани...
Правилно са ти казали хората. Не стига, че са ти оправили телефона.

Ти се излагаш. И за 1 лев да е - това си е липса. Ако на всеки телефон за ремонт му изчезва по нещо за 1, 5, 10 лв. - това са хиляди левове годишно липси.
Дай си колата на сервиз и ако ти липсва нещо за 10 лева или повече - да видим няма ли да се направиш на "ощипан".

А и waki си каза, че протекторът му струва 40 лева, а не 10.