Предполагам, че питате с богоугодна цел.Поначало всички, осъществяващи обществени функции, са длъжни да извършват дейностите и електронно (стига да няма предвидена особена форма по закон, но и там - доколкото е възможно) и се вписват в регистъра на електронните услуги. В такъв случай те са длъжни да приемат електронни документи - чл. 8, 11, 50 ЗЕУ. Това трябва да стане в срок до юни 2008 г. - § 6 ЗЕУ.
Технически обаче това не навсякъде е изпълнено и услугите не се предоставят/ исканията не се приемат електронно. Информация трябва да може да даде Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Вероятно на "пострадалия" му остава да жали мълчалив отказ или неизпълнение на задължения по закон.
Пред съд, и в разните му там охранителни производства, електронен документ може да се предаде на хартиен носител, заверен от страната. В такъв случай проверка на електронния документ и неговия подпис се извършват само при поискване - чл. 184 ГПК.
по въпросите:
2) нотариусите, ЧСИ и др. са задължени по закона (§ 1 т. 11).
Нотариалната заверка се осъществява обаче чрез полагане на подпис и печат (чл. 28 ЗННД, чл. 20 Нар 32) върху документа и прилагане в нотариални книги (590 ГПК). Това няма как да стане върху електронен документ. Върху негова разпечатка - може, но тогава няма да е удостоверен подписът на първата страна - нотариусът трябва да се увери лично в самоличността и дееспособността й. Всъщност нотариусите изготвят договори само във формата на нотариален акт, а останалите само заверяват.
1) договор се вписва в Службите по вписванията, ако има нотариална форма или заверка - значи не може да е подписан електронно. Търговският регистър приема електронни заявления, а когато е необходима нотариална заверка - прилага се сканиран образ - чл. 17 ЗТР.
Чл. 80. (1) (Изм. - ДВ, бр. 111 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Електронните документи се подават по електронен път в следните файлови формати:
1. заявлението - във файлов формат, който има възможността да включва в себе си електронен подпис: xml (Extensible Markup Language v 1.0 и следващи версии), или друг файлов формат, позволяващ капсулиране на електронното заявление, електронните документи, приложени към заявлението, и електронния подпис, както и в други стандартизирани формати;
2. приложенията - във файлов формат: pdf (Adobe Portable Document Format) doc (Windows Document Format), sxw (Open Office Standardized Document), txt (ASCII 7-битов формат, unicode формат, кодиран в 8-битово UTF-8 или CP1251 представяне), rtf (Rich Text Format), jpg, jpeg (JPEG JFIF растерни графични файлове), j2k, jpx, jp2 (JPEG 2000 JP2 или JPX растерни графични файлове), png (PNG растерни графични файлове), giff, tiff (Tagged Image File Format rev. 6.0 растерни графични файлове), както и в други стандартизирани формати, определени от изпълнителния директор на агенцията.
(2) Документите по ал. 1, т. 2 могат да бъдат отделно подписвани и капсулирани във файлови формати, които имат възможността да включат в себе си електронен подпис (стандартизиран формат p7s - PKCS#7 стандарт) и стандартизирани формати, капсулиращи електронните документи и отделения електронен подпис (стандарт ats) или други стандартизирани формати, определени от изпълнителния директор на агенцията.