- Дата и час: 20 Дек 2024, 20:12 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
конкурс за административни съдии
|
|
Привет !Привет на всички-Едит,Маради,Титиус,Пипелота,еднаотвсички,каранедефф и всички,които са във форума,но нямат време за него!
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд
Определение за административен процес-наистина само това на Дерменджиев-възприема се от всички,но е доста дълго и в момента не мога да го възпроизведа-този въпрос ми предстои да го "усъвършенствам"
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд
Определение за административен процес-наистина само това на Дерменджиев-възприема се от всички,но е доста дълго и в момента не мога да го възпроизведа-този въпрос ми предстои да го "усъвършенствам"
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
Съвсем се обърках вече! Изпълнението на адм. актове и съд. решения по АПК действа. В това производство непрекъснато се произнасят адм. съдилища. Въпросът е- Влязъл в сила адм. акт., издаден по реда на АПК / необжалван естествено/ започва да се изпълнява- пак по АПК, и заваляват жалби против действията на органа по изпълнението, по които следва да се произнася адм. съд, който го няма. Как става номера ?!?!
- edit
- Потребител
- Мнения: 219
- Регистриран на: 20 Юни 2006, 16:06
Привет !Привет на всички-Едит,Маради,Титиус,Пипелота,Еднаотвсички,Каранедефф и всички,които са във форума,но в момента нямат време за него!
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд
Определение за административен процес-наистина само това на Дерменджиев-възприема се от всички,но е доста дълго и в момента не мога да го възпроизведа-този въпрос ми предстои да го "усъвършенствам"
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд
Определение за административен процес-наистина само това на Дерменджиев-възприема се от всички,но е доста дълго и в момента не мога да го възпроизведа-този въпрос ми предстои да го "усъвършенствам"
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
"Привет !Привет на всички-Едит,Маради,Титиус,Пипелота,еднаотвсички,каранедефф и всички,които са във форума,но нямат време за него!
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд "
От твоите ръце в Божиите! Амин!!!
Може и да не сме в един и същ, ама пак бихме се виждали, нали?
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд "
От твоите ръце в Божиите! Амин!!!
Може и да не сме в един и същ, ама пак бихме се виждали, нали?
- Titius
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 01 Окт 2006, 17:39
Определение за адм. процес:
тясно понятие, поддържано от Ж.Сталев:" адм. процес е уредено от закона производство за разрешаване на адм. правни спорове от правораздавателни органи (съд; особени юрисдикции) или за изпълнение на административни (финансови) притезания по принудителен ред от административни (финансови) органи"
широко понятие на Дерменджиев:" съвкупност от последователно развиващи се, целенасочени, регулирани от административно процесуалното право действия на неговите участници- субекти, които в съответствие с обективаната истина допринасят в решаваща степен за издаването, контролирането и изпълнението на властническите актове на администрацията, а в случай на неизпълнение, поради нарушение на закона- за налагане на установената от административното право санкция" в този смисъл административния процес се състои от различни видове административни производства. Това е от учебник "Административен процес",издание 2001г. на Д.Костов и Д. Хурсанов
И след като го преписах, не мога да го повторя по никакъв начин
тясно понятие, поддържано от Ж.Сталев:" адм. процес е уредено от закона производство за разрешаване на адм. правни спорове от правораздавателни органи (съд; особени юрисдикции) или за изпълнение на административни (финансови) притезания по принудителен ред от административни (финансови) органи"
широко понятие на Дерменджиев:" съвкупност от последователно развиващи се, целенасочени, регулирани от административно процесуалното право действия на неговите участници- субекти, които в съответствие с обективаната истина допринасят в решаваща степен за издаването, контролирането и изпълнението на властническите актове на администрацията, а в случай на неизпълнение, поради нарушение на закона- за налагане на установената от административното право санкция" в този смисъл административния процес се състои от различни видове административни производства. Това е от учебник "Административен процес",издание 2001г. на Д.Костов и Д. Хурсанов
И след като го преписах, не мога да го повторя по никакъв начин
- edit
- Потребител
- Мнения: 219
- Регистриран на: 20 Юни 2006, 16:06
edit написа:Някой ще вземе ли становище по въпроса ми на 74 стр. тук в края ???
Според мен компетентен е съответния окръжен съд. Чл.297 АПК препраща към реда на глава 13 АПК, която пък е част от дял 3 (влизащ в сила от 01.03.2007 г.). Тъй че дотогава - реда по ЗАП, с уточненията от АПК, чл.294-298.
- Titius
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 01 Окт 2006, 17:39
Едит,това определение на Дерменджиев го разчленявах преди писмения изпит и смятах че съм го запомнила,но уви...Знам и това на Ж.Сталев.Между другото той има доста различни схващания -някъде в сп.Административно правосъдие отрича мълчаливия отказ като вид административен акт,а имаше и аще неща.като ги преговоря ще ги публикувам -)))
По другия въпрос- вече има практика на ВАС- влез в сайта.Ако не откриеш определенията,утре следобяд ще ги пусна.Доколкото си спомням ВАС отказва с аргумента,че няма административни съдилища.
Аз се питам защо това не могат да го правят окръжните съдилища.Но не съм стигнала още до изпълнението.Обещавам,че утре ще напиша и по този въпрос повече във форума.Ама нали не сме конкуренция?-))))
По другия въпрос- вече има практика на ВАС- влез в сайта.Ако не откриеш определенията,утре следобяд ще ги пусна.Доколкото си спомням ВАС отказва с аргумента,че няма административни съдилища.
Аз се питам защо това не могат да го правят окръжните съдилища.Но не съм стигнала още до изпълнението.Обещавам,че утре ще напиша и по този въпрос повече във форума.Ама нали не сме конкуренция?-))))
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
[quote="edit"]добре, обаче чл.272 ал.2 АПК ?!?- изобщо не препраща към глава 13[/quotе]
Така е, наистина. Но виж какво пише на стр.520 долу от Коментара на АПК колегата Г.А. Мисля, че се отнася и до този казус. Трябва да отчетем и факта, че неговото мнение по никакъв начин не обвързва останалите колеги от ВАС. Лично според мен просто няма друг начин, всичко останало е отказ от правосъдие
Така е, наистина. Но виж какво пише на стр.520 долу от Коментара на АПК колегата Г.А. Мисля, че се отнася и до този казус. Трябва да отчетем и факта, че неговото мнение по никакъв начин не обвързва останалите колеги от ВАС. Лично според мен просто няма друг начин, всичко останало е отказ от правосъдие
- Titius
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 01 Окт 2006, 17:39
Колеги, бихте ли били така любезни да споделите нещо по въпроса за административния контрол. Мисля, че по този въпрос няма подробно или поне задоволително изложение в различните учебници, от които съм се опитвал да чета...
- chilipet
- Младши потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 29 Окт 2006, 20:31
kasidi написа:Привет !Привет на всички-Едит,Маради,Титиус,Пипелота,Еднаотвсички,Каранедефф и всички,които са във форума,но в момента нямат време за него!
Така свикнах с всички вас,че ми се иска да се видим назначени в един административен съд
Знам, че не съм от най-редовните във форума, но и аз съм свикнах с вас и ми се искаше да ме считате за един от всички и поне вие да мислите, че има смисъл от това да продължавам да се боря.
Ако не ме искате в бъдещия си колектив КАКВО ми остава - другата седмица да си остана у дома ???
- panika
- Младши потребител
- Мнения: 93
- Регистриран на: 24 Сеп 2006, 22:38
panika, вярвам, че kasidi не е искал(а) да те пропусне. На коя дата си на изпит? Аз съм на 07.11, във вторник и времето ме е притиснало здраво за О/О...
Аз също свикнах с всички вас - първото нещо е да пусна компютъра - и в работата, и в къщи, за да видя новите съобщения
Аз също свикнах с всички вас - първото нещо е да пусна компютъра - и в работата, и в къщи, за да видя новите съобщения
- Titius
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 01 Окт 2006, 17:39
здравейте на всички:D
Edit, утре започвам въпросите за административния процес и ще се опитам да отговоря на въпроса ти Вече имам чувството, че и елементарни неща нищо не се сещам, нищо не ми влиза в главата
Edit, утре започвам въпросите за административния процес и ще се опитам да отговоря на въпроса ти Вече имам чувството, че и елементарни неща нищо не се сещам, нищо не ми влиза в главата
- maimundere
- Потребител
- Мнения: 200
- Регистриран на: 02 Окт 2006, 16:52
Привет и от днес! И аз се привързах към това общество и се радвам да съм част от него, някак по-леко ми върви четенето с вас и си сверявам часовника, но трябва доста да бързам да ви настигна срелките Хей и като станете административни съдии да не се надуете много и да забравите форума, поне не забравяйте да се похвалите тук!
И аз почнах процеса-по приветлив ми е, претупах локумите-ще ги дълбая накрая, за да са ми пресни.
Мислите ли, че за въпросите от 19 до 24 АПК и Коментара са напълно достатъчни без учебникарски постановки...Някаква по съществена съдебна практика по ЗАП относима и важна да споделим тук ???
И аз почнах процеса-по приветлив ми е, претупах локумите-ще ги дълбая накрая, за да са ми пресни.
Мислите ли, че за въпросите от 19 до 24 АПК и Коментара са напълно достатъчни без учебникарски постановки...Някаква по съществена съдебна практика по ЗАП относима и важна да споделим тук ???
- ednaotvsicki
- Потребител
- Мнения: 143
- Регистриран на: 30 Сеп 2006, 14:08
Ето пракитката по 272 от АПК, за която kasidi moje bi govori...второто определение топло, топло, та още пари
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 8495
София, 08/03/2006
Върховният административен съд на Република България - Трето отделение, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЕНЕТА МАРКОВСКА
ЧЛЕНОВЕ: ЙОВКА ДРАЖЕВА
ГАЛИНА ХРИСТОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ЙОВКА ДРАЖЕВА
по адм. дело № 7274/2006.
Производството е по чл. 272, ал. 2 от АПК.
Образувано е по молбата на областния управител на Кюстендилска област с искане за разрешение за принудително изпълнение на заповед №145/18.05.2006 г. на областния управител за изземване от Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова на недвижим имот държавна собственост, находящ се в гр. Дупница. Доводите са, че имотът се ползва без основание.
Върховният административен съд, ІІІ отделение, като обсъди доводите на молителя намира, че молбата е недопустима по следните съображения:
Със заповед № 145/ 18.05.2006 г. областният управител на област с административен център гр.Кюстендил е наредил на основание чл. 80, ал.1 от ЗДС изземването на имот държавна собственост представляващ апартамент №38, гр.София, ж.к."Бистрица" бл. 45, вх."а" ет.3 от Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова. Заповедта е връчена на 19.05.2006 г. и е влязла в сила като необжалвана.
Молбата е на основание чл. 272, ал. 2, дял трети от АПК, за влизане в жилище без съгласието на неговия обитател. Съгласно разпоредбата на цитираната правна норма разрешението се дава от съдия от административния съд. По така направената молба Върховният административен съд не може да се произнесе, поради това, че за съдебно-административното производство към настоящия момент са приложими ЗАП и ЗВАС за периода до 1.01.2007 г, съгласно пар.142, т. 1 от АПК. Вярно, че чл. 272 от АПК се намира в дял шести от кодекса, влязъл в сила, но съдебното производство ще се развива по новия АПК, считано от 1.01.2007 г. Дотогава е недопустимо да бъдат прилагани по аналогия процесуални норми. Молбата е подадена преждевременно и не може да бъде разгледана, тъй като новата структура на съдилищата, която има предвид тази правна норма, относима и към подсъдността на административните дела, все още не функционира.
Водим от горното, Върховният административен съд, ІІІ отделение
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ молбата на областния управител на Кюстендилска област за издаване разрешение за влизане в жилище държавна собственост в гр.Дупница, ж.к." Бистрица" бл. 45, вх. А, ет.3, без съгласието на обитателите Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова .
Определението подлежи на обжалване в 7-дневен срок от получаване на съобщението пред петчленен състав на Върховния административен съд.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Венета Марковска
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Йовка Дражева
/п/ Галина Христова
и определението на 5 членен състав
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 10259
София, 10/20/2006
Върховният административен съд на Република България - Петчленен състав - I колегия, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЦВЕТАНКА ТАБАНДЖОВА
ЧЛЕНОВЕ: СВЕТЛОЗАРА АНЧЕВА
ТЕОДОРА НИКОЛОВА
МИЛЕНА ЗЛАТКОВА
ИСКРА АЛЕКСАНДРОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ИСКРА АЛЕКСАНДРОВА
по адм. дело № 9426/2006.
Производството е образувано по частна жалба на Областния управител на Област Кюстендил срещу Определение №8495/03.08.06г. постановено по ад.д.№7274/06г. от тричленен състав на ВАС.С обжалваното определение е оставена без разглеждане молбата на областен управител на Област Кюстендил,подадена на осн.чл.272 ал.2 от АПК с искане за издаване на разрешение за влизане в жилище държавна собственос в гр.Дупница,ж.к."Бистрица" бл.45 вх.А ет.3 без съгласието на обитателите му Иван Пейчинево и Йорданка Пейчинова.Частният жалбоподател поддържа неправилност на определението,като се изтъква ,че разпоредбата на чл.272 ал.2 от АПК е влязла в сила и ВАС като горестоящ на все още нефункциониращите административни съдилища може и е длъжен да се произнесе по молбата за да се превъзмогне съществуващата законова непълнота и правен вакум.Иска се отмяна на определението и постановяване на друго такова по съществото на искането.
Заинтересованата страна-Иван Методиев Пейчинов оспорва частната жалба,като се изтъква в писмено възражение представено по делото,че определението на тричленния състав на ВАС е правилно и в съответствие със закона.
Върховният административен съд в настоящия състав преценява,че обжалваното определение макар и непълно е правилно като краен резултат,но по съображения ,различни от изложените.Непълен е диспозитивът на определението.
Неправилен е изводът на тричленния състав на Върховния административен съд ,че молбата ,с която е сезиран е подадена преждевременно.С подадената молба ,Областният управител на Област Кюстендил в качеството си на орган по изпълнението на предварително изпълняем индивидуален административен акт,какъвто е Заповед№145/18.05.06г.,издадена на осн.чл.80 ал.1 от ЗДС е реализирал предоставената му от закона възможност за изпълнение на административния акт чрез разрешение от съд.Разпоредбата /чл.272 ал.2 АПК/предоставяща тази възможност на изпълнителния орган е влязла в сила към момента на сезирането на съда,т.е с подаването на молбата ,изпълнителният орган е осъществил предоставено му от закона / в случая кодекса/ право. С оглед систематичното мястото на разпоредбата, а именно чл.272 АПК ,която видно от заглавието и има за цел да обезпечи съразмерност на изпълнението,предвидената в ал.2 процедура има за цел да гарантира социалната справедливост на изпълнителния процес в случаите ,когато обект на изпълнение е влизане или оставане в жилище.С оглед изложените съображения ,искането на изпълнителния орган по чл.272 ал.2 от АПК има за цел да защити имуществените права на взискателя,в конкретния случай държавата,но същевременно съдебното производство,което тя инициира е гаранция ,че длъжникът няма да бъде лишен от имущество ,необходимо за неговото нормално съществуване.В този смисъл с инициирането на производство по чл.272 ал.2 АПК се иска и цели защита на правата и интересите на всички лица ,засегнати от изпълнението на административния акт и по аргумент от чл.117 ал.1 от Конституцията на Република България , чл.7 от Закона за съдебната власт и чл.2 от ГПК недопустимо е да се откаже произнасяне по молбата,с която то е инициирано.Действително в разпоредбата на чл.272 ал.2 АПК като компетентен да се произнесе по искането е предвиден съдия от съд ,който към момента на подаване на искането обективно не съществува.Вярно е също така че в Преходните и заключителните разпоредби на АПК изрично не е посочено кой е компетентния съд да се произнесе по подобно искане до обективното създаване на административните съдилаща и въобще до настъпването на този момент кой е компетентния съд да се произнесе по обжалване действията на органа по изпълнението ,но тази празнота в кодекса,макар и съществуваща само за известен период от време не следва да е във вреда на субектите на административното право.Тази празнота следва да се отстрани чрез логическа дейност по анализ на останалите относими към случая ,разпоредби в АПК.От фактите по делото се установява,че по искането на Областния управител по чл.272 ал.2 от АПК е образувано дело пред ВАС след влизане в сила на АПК и очевидно преди 01.03.07г.поради което към настоящия случай приложение следва да намери разпоредбата на пар.4 ал.2 от ПЗР на АПК .Тълкуването на разпоредбата на ал.2 от пар.4 във вр. с ал.1 на същия параграф и във връзка с пар.142 от ПЗР на АПК налага извода че от окръжните съдилища ще се разглеждат дела ,образувани до 01.03.07г. имащи за предмет обжалване на административни актове ,издадени както по реда на ЗАП ,така и по реда ,предвиде за това в АПК.След като е предвидено,че компетентността на административните съдилища до конституирането им ще се осъществява от съответния родово компетентен районен или окръжен съд ,то по аналогия на закона компетентен да се произнесе по искането на областния управител по реда на чл.272 ал.2 АПК е окръжният съд по мястото на изпълнението.Мястото на изпълнението в конкретния случай е гр.Дупница,който е в района на компетентност на Кюстендилски окръжен съд .
Във връзка с гореизложеното ,настоящият състав на Върховният административен съд приема,че искането по което е образувано производството е допустимо и трябва да бъде разгледано,но то е направено пред некомпетентния съд,поради което ,като го е оставил без разглеждане ,макар и с мотиви ,различни от гореизложените ,ВАС ,тричленен състав е постановил правилен краен резултат ,който обаче е непълен ,тъй като делото следва да се изпрати по подъсъдност на Кюстендилски окръжен съд.
Воден от горното и на осн.чл.11 ЗВАС вр. чл.213 ГПК вр. чл.217 ГПК,Върховният административен съд ,петчленен състав
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ В СИЛА определение №8495/03.08.06г. на Върховен административен съд ,постановено по ад.д.№7274 по описа за 2006г.ИЗПРАЩА делото по подсъдност на Кюстендилски окръжен съд .
Определението не подлежи на обжалване.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Цветанка Табанджова
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Светлозара Анчева
/п/ Теодора Николова
/п/ Милена Златкова
/п/ Искра Александрова
И.А.
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 8495
София, 08/03/2006
Върховният административен съд на Република България - Трето отделение, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЕНЕТА МАРКОВСКА
ЧЛЕНОВЕ: ЙОВКА ДРАЖЕВА
ГАЛИНА ХРИСТОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ЙОВКА ДРАЖЕВА
по адм. дело № 7274/2006.
Производството е по чл. 272, ал. 2 от АПК.
Образувано е по молбата на областния управител на Кюстендилска област с искане за разрешение за принудително изпълнение на заповед №145/18.05.2006 г. на областния управител за изземване от Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова на недвижим имот държавна собственост, находящ се в гр. Дупница. Доводите са, че имотът се ползва без основание.
Върховният административен съд, ІІІ отделение, като обсъди доводите на молителя намира, че молбата е недопустима по следните съображения:
Със заповед № 145/ 18.05.2006 г. областният управител на област с административен център гр.Кюстендил е наредил на основание чл. 80, ал.1 от ЗДС изземването на имот държавна собственост представляващ апартамент №38, гр.София, ж.к."Бистрица" бл. 45, вх."а" ет.3 от Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова. Заповедта е връчена на 19.05.2006 г. и е влязла в сила като необжалвана.
Молбата е на основание чл. 272, ал. 2, дял трети от АПК, за влизане в жилище без съгласието на неговия обитател. Съгласно разпоредбата на цитираната правна норма разрешението се дава от съдия от административния съд. По така направената молба Върховният административен съд не може да се произнесе, поради това, че за съдебно-административното производство към настоящия момент са приложими ЗАП и ЗВАС за периода до 1.01.2007 г, съгласно пар.142, т. 1 от АПК. Вярно, че чл. 272 от АПК се намира в дял шести от кодекса, влязъл в сила, но съдебното производство ще се развива по новия АПК, считано от 1.01.2007 г. Дотогава е недопустимо да бъдат прилагани по аналогия процесуални норми. Молбата е подадена преждевременно и не може да бъде разгледана, тъй като новата структура на съдилищата, която има предвид тази правна норма, относима и към подсъдността на административните дела, все още не функционира.
Водим от горното, Върховният административен съд, ІІІ отделение
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ молбата на областния управител на Кюстендилска област за издаване разрешение за влизане в жилище държавна собственост в гр.Дупница, ж.к." Бистрица" бл. 45, вх. А, ет.3, без съгласието на обитателите Иван Пейчинов и Йорданка Пейчинова .
Определението подлежи на обжалване в 7-дневен срок от получаване на съобщението пред петчленен състав на Върховния административен съд.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Венета Марковска
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Йовка Дражева
/п/ Галина Христова
и определението на 5 членен състав
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 10259
София, 10/20/2006
Върховният административен съд на Република България - Петчленен състав - I колегия, в закрито заседание в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЦВЕТАНКА ТАБАНДЖОВА
ЧЛЕНОВЕ: СВЕТЛОЗАРА АНЧЕВА
ТЕОДОРА НИКОЛОВА
МИЛЕНА ЗЛАТКОВА
ИСКРА АЛЕКСАНДРОВА
при секретар и с участието
на прокурора изслуша докладваното
от съдията ИСКРА АЛЕКСАНДРОВА
по адм. дело № 9426/2006.
Производството е образувано по частна жалба на Областния управител на Област Кюстендил срещу Определение №8495/03.08.06г. постановено по ад.д.№7274/06г. от тричленен състав на ВАС.С обжалваното определение е оставена без разглеждане молбата на областен управител на Област Кюстендил,подадена на осн.чл.272 ал.2 от АПК с искане за издаване на разрешение за влизане в жилище държавна собственос в гр.Дупница,ж.к."Бистрица" бл.45 вх.А ет.3 без съгласието на обитателите му Иван Пейчинево и Йорданка Пейчинова.Частният жалбоподател поддържа неправилност на определението,като се изтъква ,че разпоредбата на чл.272 ал.2 от АПК е влязла в сила и ВАС като горестоящ на все още нефункциониращите административни съдилища може и е длъжен да се произнесе по молбата за да се превъзмогне съществуващата законова непълнота и правен вакум.Иска се отмяна на определението и постановяване на друго такова по съществото на искането.
Заинтересованата страна-Иван Методиев Пейчинов оспорва частната жалба,като се изтъква в писмено възражение представено по делото,че определението на тричленния състав на ВАС е правилно и в съответствие със закона.
Върховният административен съд в настоящия състав преценява,че обжалваното определение макар и непълно е правилно като краен резултат,но по съображения ,различни от изложените.Непълен е диспозитивът на определението.
Неправилен е изводът на тричленния състав на Върховния административен съд ,че молбата ,с която е сезиран е подадена преждевременно.С подадената молба ,Областният управител на Област Кюстендил в качеството си на орган по изпълнението на предварително изпълняем индивидуален административен акт,какъвто е Заповед№145/18.05.06г.,издадена на осн.чл.80 ал.1 от ЗДС е реализирал предоставената му от закона възможност за изпълнение на административния акт чрез разрешение от съд.Разпоредбата /чл.272 ал.2 АПК/предоставяща тази възможност на изпълнителния орган е влязла в сила към момента на сезирането на съда,т.е с подаването на молбата ,изпълнителният орган е осъществил предоставено му от закона / в случая кодекса/ право. С оглед систематичното мястото на разпоредбата, а именно чл.272 АПК ,която видно от заглавието и има за цел да обезпечи съразмерност на изпълнението,предвидената в ал.2 процедура има за цел да гарантира социалната справедливост на изпълнителния процес в случаите ,когато обект на изпълнение е влизане или оставане в жилище.С оглед изложените съображения ,искането на изпълнителния орган по чл.272 ал.2 от АПК има за цел да защити имуществените права на взискателя,в конкретния случай държавата,но същевременно съдебното производство,което тя инициира е гаранция ,че длъжникът няма да бъде лишен от имущество ,необходимо за неговото нормално съществуване.В този смисъл с инициирането на производство по чл.272 ал.2 АПК се иска и цели защита на правата и интересите на всички лица ,засегнати от изпълнението на административния акт и по аргумент от чл.117 ал.1 от Конституцията на Република България , чл.7 от Закона за съдебната власт и чл.2 от ГПК недопустимо е да се откаже произнасяне по молбата,с която то е инициирано.Действително в разпоредбата на чл.272 ал.2 АПК като компетентен да се произнесе по искането е предвиден съдия от съд ,който към момента на подаване на искането обективно не съществува.Вярно е също така че в Преходните и заключителните разпоредби на АПК изрично не е посочено кой е компетентния съд да се произнесе по подобно искане до обективното създаване на административните съдилаща и въобще до настъпването на този момент кой е компетентния съд да се произнесе по обжалване действията на органа по изпълнението ,но тази празнота в кодекса,макар и съществуваща само за известен период от време не следва да е във вреда на субектите на административното право.Тази празнота следва да се отстрани чрез логическа дейност по анализ на останалите относими към случая ,разпоредби в АПК.От фактите по делото се установява,че по искането на Областния управител по чл.272 ал.2 от АПК е образувано дело пред ВАС след влизане в сила на АПК и очевидно преди 01.03.07г.поради което към настоящия случай приложение следва да намери разпоредбата на пар.4 ал.2 от ПЗР на АПК .Тълкуването на разпоредбата на ал.2 от пар.4 във вр. с ал.1 на същия параграф и във връзка с пар.142 от ПЗР на АПК налага извода че от окръжните съдилища ще се разглеждат дела ,образувани до 01.03.07г. имащи за предмет обжалване на административни актове ,издадени както по реда на ЗАП ,така и по реда ,предвиде за това в АПК.След като е предвидено,че компетентността на административните съдилища до конституирането им ще се осъществява от съответния родово компетентен районен или окръжен съд ,то по аналогия на закона компетентен да се произнесе по искането на областния управител по реда на чл.272 ал.2 АПК е окръжният съд по мястото на изпълнението.Мястото на изпълнението в конкретния случай е гр.Дупница,който е в района на компетентност на Кюстендилски окръжен съд .
Във връзка с гореизложеното ,настоящият състав на Върховният административен съд приема,че искането по което е образувано производството е допустимо и трябва да бъде разгледано,но то е направено пред некомпетентния съд,поради което ,като го е оставил без разглеждане ,макар и с мотиви ,различни от гореизложените ,ВАС ,тричленен състав е постановил правилен краен резултат ,който обаче е непълен ,тъй като делото следва да се изпрати по подъсъдност на Кюстендилски окръжен съд.
Воден от горното и на осн.чл.11 ЗВАС вр. чл.213 ГПК вр. чл.217 ГПК,Върховният административен съд ,петчленен състав
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ В СИЛА определение №8495/03.08.06г. на Върховен административен съд ,постановено по ад.д.№7274 по описа за 2006г.ИЗПРАЩА делото по подсъдност на Кюстендилски окръжен съд .
Определението не подлежи на обжалване.
Вярно с оригинала, ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Цветанка Табанджова
секретар: ЧЛЕНОВЕ: /п/ Светлозара Анчева
/п/ Теодора Николова
/п/ Милена Златкова
/п/ Искра Александрова
И.А.
- ednaotvsicki
- Потребител
- Мнения: 143
- Регистриран на: 30 Сеп 2006, 14:08
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта