Какво е необходимо за да се обезпечи нормативно възможността за водене на предварителен публичен конституционен дебат в електронен (писмен) вид на страницата на Народното събрание? Става въпрос за провеждане на формална дискусия по свободна гражданска инициатива, която да даде предварителна яснота за проблемите в Конституцията от гледна точка на гражданското общество, съответните интереси, претенции, тези и аргументи. И своеобразно проектиране на нов обществен договор, преди внасянето на такива законопроекти в деловодството на Народното събрание, при което да се преодолее както проблемът с прозрачността и гражданското участие, така проблемът с прецизността, излишните емоции и комуникационен шум в дискусиите за проектотекстове, така и да се преодолее анонимността на участващите, характерна за отворените електронни форуми, (например) чрез предварителна регистрация на гише с лична карта и задължителна снимка.
Според Вас, необходимо ли е да се приема специален закон за организацията на такъв електронен форум или след като става въпрос за архитектурата и съдържанието на сайта на Народното събрание, може да се организира само по волята на ръководството на Парламента? По чия инициатива формално може да се реализира подобна идея?
- Дата и час: 24 Ное 2024, 13:09 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Отворен публичен дебат на страницата на Народното събрание ?
|
|
12 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събрание ?
с електронен подпис имаш пълната идентификация.
тъй като от нар. събрание едва ли ще поискат въвеждане на електронни обсъждания, то може да изпращате вашите становища (с подписан e-mail)с копие до публичен сървър, където да публикувате и получените отговори
тъй като от нар. събрание едва ли ще поискат въвеждане на електронни обсъждания, то може да изпращате вашите становища (с подписан e-mail)с копие до публичен сървър, където да публикувате и получените отговори
- awokato
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 04 Ное 2008, 11:01
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събрание ?
Общо 43% ползват компютър, една трета от българите са онлайн всеки ден
През 2008 г. спрямо 2007 делът на българите на възраст 16-74 години, които използват компютър, се е увеличил от 37% на 43%, показват данни на националната статистика.
Изследването е проведено сред 4500 домакинства и 10 986 лица от различни региони на България, като за осигуряване на представителност данни са проектирани на национално и регионално ниво и обобщението им съставлява извадените изводи по темата. От НСИ уточниха, че проучването обхваща периода на първото тримесечие на 2008 г., така че вероятно посочените нива към днешна дата са отбелязали ръст.
...
Относителният дял на висшистите, които се възползват от предизвикателствата, които предлага глобалната мрежа е 68%, докато от лицата със средно образование 32% „сърфират” всеки ден или поне веднъж седмично.
...
Като любопитен факт на пресконференцията бе посочено, че сумарното време, прекарано от българите онлайн през месец декември, се равнява на 1200 години, докато през март то е било равно на 800 години. ...
23.01.2009
http://www.investor.bg/?cat=261&id=74757
- kostadin.iordanov
- Потребител
- Мнения: 646
- Регистриран на: 20 Яну 2007, 14:59
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Представиха черновата на новата конституция на Исландия, написана в интернет
В Исландия официално представиха черновата на новата конституция на страната. Това едва ли би било голяма новина за хай тек сайт, ако политическият документ не бе създаден... в интернет. В случай че проектът бъде одобрен, това ще е първата голяма промяна на конституцията на Исландия след обявяването на независимостта й от Дания през 1944 г. Досега основополагащият документ на малката островна държава бе базиран на конституцията на бившия й суверен.
Движението за изработването на нова конституция стартира през 2008 г. сред икономическия срив на Исландия. Тогава общественият натиск изиска с въпроса да се занимава съвет от граждани от всички професии и социални слоеве. През април 2011 г. комитетът започна да пише черновата на новата конституция, като непрекъснато публикуваше резултатите от работата си онлайн на своя уеб сайт и в социалните мрежи. Групата, която работеше по документа, бе отворена за коментари и приемаше съвети и идеи от всекиго. Само на http://www.stjornlagarad.is са били публикувани над 1600 предложения и коментари за текста на конституцията. Най-много идеи е имало за икономическия модел на Исландия. Коментиращите масово са настоявали за „неутралитет, прозрачност и свободен достъп до Интернет”. Общественият съвет споделя, че е имало и предложения от чуждестранни участници в дискусията като „легализирайте марихуаната” и „убийте всички капиталисти.”
Парламентарна комисия ще започне да разглежда черновата на 1 октовмри.
31.07.2011
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4000631
maxilian.free.bg
- kostadin_yordanov
- Потребител
- Мнения: 676
- Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
По Законът за нормативните актове е възложено на управата да се провежда всенародно обсъждане на внасяните законопроекти.
Имам архивни вестници "Орбита" или нещо подобно „по спомен", в които нашироко и надълго се обсъждаше промяната в Семейният кодекс от 1985г., така че, не виждам смисъл от Интернет обсъждане или друго.
Имам архивни вестници "Орбита" или нещо подобно „по спомен", в които нашироко и надълго се обсъждаше промяната в Семейният кодекс от 1985г., така че, не виждам смисъл от Интернет обсъждане или друго.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5362
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Според мен самата идея за подобен форум е грешна.
Като човек живял и в други държави, смятам че у нас е нарушена структурата на гражданското общество. Нормално тя е йерархична. На най-ниско ниво може да е семейството, след това съседи/квартал, населено място, професионални съсловия, граждански организации, политически партии и т.н. Йерархията може да е сложна и многопластова, но има взаимно обвързване между тия "горе" и тия "долу". Точно това обвързване гарантира справедливото балансиране на интересите. Примерно една управляваща партия не може да прокара лесно какъвто и да е закон, ако не е подкрепена от достатъчно съсловия под нея. Веднага би възникнал сериозен конфликт, който ще катурне партията от власт. Затова в едно гражданско общество няма голямо значение кой ще спечели изборите. Може да е чернокож, може да е дори магаре, така или иначе той или то не могат да правят магарии.
У нас, липсва йерархията, липсва и обвързването. Който и да дойде на власт рано или късно става на магаре. Както се казва ние правим демокрация с краката си. В буквалния смисъл, защото под "правене на демокрация" у нас се разбира разходка до урните през няколко години.
В момента си имаме един "форум" с 240 регистрирани участника. Можем да ги направим и 240 хиляди, но това само ще го направи още по-голяма говорилня. Не бройката е важна, а това как ще се оформи един ОБЩ публичен интерес от 7 милиона частни интереси.
Според мен много по-правилно е обсъжданията да са по съсловия. Примерно има проблем в здравеопазването. Лекарите и пациентите може да си оформят исканията в техните си съсловия. След това икономистите да си кажат думата, а юристите да го формулират в проектозакон. Ако тези съсловия са достатъчно представителни (т.е. имат подкрепата "отдолу") и ако постигнат консенсус помежду си, то никое правителство няма да посмее да им се противопостави. Така работи демокрацията на запад.
И обратно една говорилня с 7 милиона, в която никой не слуша и не познава другия, ще е просто една манджа с грозде.
Като човек живял и в други държави, смятам че у нас е нарушена структурата на гражданското общество. Нормално тя е йерархична. На най-ниско ниво може да е семейството, след това съседи/квартал, населено място, професионални съсловия, граждански организации, политически партии и т.н. Йерархията може да е сложна и многопластова, но има взаимно обвързване между тия "горе" и тия "долу". Точно това обвързване гарантира справедливото балансиране на интересите. Примерно една управляваща партия не може да прокара лесно какъвто и да е закон, ако не е подкрепена от достатъчно съсловия под нея. Веднага би възникнал сериозен конфликт, който ще катурне партията от власт. Затова в едно гражданско общество няма голямо значение кой ще спечели изборите. Може да е чернокож, може да е дори магаре, така или иначе той или то не могат да правят магарии.
У нас, липсва йерархията, липсва и обвързването. Който и да дойде на власт рано или късно става на магаре. Както се казва ние правим демокрация с краката си. В буквалния смисъл, защото под "правене на демокрация" у нас се разбира разходка до урните през няколко години.
В момента си имаме един "форум" с 240 регистрирани участника. Можем да ги направим и 240 хиляди, но това само ще го направи още по-голяма говорилня. Не бройката е важна, а това как ще се оформи един ОБЩ публичен интерес от 7 милиона частни интереси.
Според мен много по-правилно е обсъжданията да са по съсловия. Примерно има проблем в здравеопазването. Лекарите и пациентите може да си оформят исканията в техните си съсловия. След това икономистите да си кажат думата, а юристите да го формулират в проектозакон. Ако тези съсловия са достатъчно представителни (т.е. имат подкрепата "отдолу") и ако постигнат консенсус помежду си, то никое правителство няма да посмее да им се противопостави. Така работи демокрацията на запад.
И обратно една говорилня с 7 милиона, в която никой не слуша и не познава другия, ще е просто една манджа с грозде.
- miro_atc
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 11 Авг 2011, 16:40
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Да не се подвеждаме по пленарния дебат в Народното събрание, който действително се е превърнал в някаква пародия. Обърнете внимание например къде другаде, освен в България, пленарното обсъждане е така винаги запушено с парламентарната трибуна, без възможност за народните представители да се изказват от място, така че да се разисква наистина по същество в спонтанна и задълбочена дискусия. Това единият да си говори едно, другият да си повтаря неговото, а председателстващият, докато онези се надпреварват в изкуството на монолога, става смешен като се обажда непрекъснато сякаш е някаква педантична секретарка -- „реплика“, „дуплика“, „времето“, „сложете си картата“.. -- и постоянно да се губи време с процедурни формалности, в т.ч. да се придвижват дори за реплика, естествено, се отразява върху хода и съдържанието на самия дебат. Нали разбирате, ако те са превърнали парламентарното обсъждане в бездушна последователност от изказвания, защото явно самите народни представители не са способни да общуват достатъчно цивилизовано на такова равнище и оставени с повечко свобода в това отношение може да се избият, то не значи че гражданското общество в България вече не е способно да им покаже как се прави тази работа
Колкото до йерархията, разбира се, болшинството от претенциите за нова Конституция, независимо от тяхната разнородност, всъщност се обединяват около необходимостта за двукамарен парламент. И в този контекст, с развитието на въпросния отворен и публичен форум на сайта на Народното събрание фактически се отваря възможност за обособяване на своеобразна гражданска, широка, дискусионна камара по свободна инициатива, от където да произтичат както законодателни инициативи съгласно волята на избраните народни представители в съответно горните камари, така и необходимия граждански контрол върху тяхната конкретна работа. Такава широка, гражданска и дискусионна камара би допринесла за по-ефективна защита на интересите и на отделните съсловия
От там нататък, да си представяме как работели западните демокрации още преди г-н Атанасов да изобрети компютъра .., извинете, но в случая ми се струва несериозно
Колкото до йерархията, разбира се, болшинството от претенциите за нова Конституция, независимо от тяхната разнородност, всъщност се обединяват около необходимостта за двукамарен парламент. И в този контекст, с развитието на въпросния отворен и публичен форум на сайта на Народното събрание фактически се отваря възможност за обособяване на своеобразна гражданска, широка, дискусионна камара по свободна инициатива, от където да произтичат както законодателни инициативи съгласно волята на избраните народни представители в съответно горните камари, така и необходимия граждански контрол върху тяхната конкретна работа. Такава широка, гражданска и дискусионна камара би допринесла за по-ефективна защита на интересите и на отделните съсловия
От там нататък, да си представяме как работели западните демокрации още преди г-н Атанасов да изобрети компютъра .., извинете, но в случая ми се струва несериозно
- kostadin_yordanov
- Потребител
- Мнения: 676
- Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
ПОЛЗВАЩИТЕ ИНТЕРНЕТ У НАС ВЕЧЕ СА МНОЗИНСТВО
...
През септември 2012 г. за първи път делът на ползващите интернет в България (54%) е по-голям от броят на хората, които остават "извън мрежата" - 46%. ...
...
... национално представително проучване на Агенция "Алфа Рисърч (alpharesearch.bg).
В периода 20-28 септември 2012 г. са били интервюирани 1021 души.
...
25.10.2012
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5234551
http://alpharesearch.bg/userfiles/file/ ... S_2012.pdf
maxilian.free.bg
- kostadin_yordanov
- Потребител
- Мнения: 676
- Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Интересно, четири години я поддържаш тази тема, пък нито веднъж не спомена този сайт
http://www.strategy.bg
http://www.strategy.bg
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
prnedev написа:Интересно, четири години я поддържаш тази тема, пък нито веднъж не спомена този сайт
http://www.strategy.bg
Не зная какво повече очаквате да видите с подобен сайт, за да се убедите, че инициативите на управляващите в тази област нямат нищо общо с онова, от което се нуждаят гражданите и бизнеса. Над четири години след активацията на сайта там коментарите са рядко изключение, нали? Същевременно, докато дневния ред по смисъла на документите, които виждате да се публикуват, остава изместен от належащото и същественото за разрешаване в българското общество, те продължават с някакви стратегии, концепции, програми.., повечето от които са напълно безсмислени и в крайна сметка неработещи с оглед на проблемите, за които уж са предназначени. „Strategy.bg“ е просто онагледяващо показно за неефективната държавна администрация и разрастването на проблема, освен, разбира се, имитацията, за която явно е създаден, относно прозрачност на управлението и наличие на реални механизми за гражданско участие
maxilian.free.bg
- kostadin_yordanov
- Потребител
- Мнения: 676
- Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Инициативите на правителството никога не са имали нещо общо с нуждите на гражданите и няма и да имат.
wizardnote.com
- rscossworth
- Нов потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 14 Окт 2010, 21:20
Re: Отворен публичен дебат на страницата на Народното събран
Над 75% от хората в България вече ползват Интернет, показват последните данни на Националния статистически институт: nsi.bg/sites/default/files/files/pressreleases/ICT_hh2019_LDOBNRL.pdf
maxilian.free.bg
- kostadin_yordanov
- Потребител
- Мнения: 676
- Регистриран на: 03 Дек 2009, 10:08
12 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта