- Дата и час: 21 Ное 2024, 22:14 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
kasirane na izborite
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
kasirane na izborite
v ob6tinata ni procenta na nevalidnite glasove e 27%. Tyrsim na4ini za kasirane na izborite i mneniq za osporvane re6enieto na OIK za obqvavane na dvamata kandidati, koito otivat na balotaj. Tyrsim informaciq za dobra sydebna praktika, literatura i predlojeniq.
- izbiratel
Re: kasirane na izborite
Броят на невалидните гласове сам по себе си не е основание за касиране на изборите.
- krkamenova
- Младши потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 13 Авг 2003, 12:24
Re: kasirane na izborite
ne osnovavame argumentite si za kasirane n izborite s protzenta na nedeistvitelnite glasove. prosto go spomenavame kato fenomen. a narusheniata sa glavno v tova che nedeistvitelnite bl. ne se sahraniavat otdelno v plikove a sa izvadeni ot tiah poradi koeto ne moje da se opredeli crez povtorno broene na bl. tocnia broi na deistvitelnite glasove pri povtorno broene.
spored vas sledva li popravkite v protocolite na SIK da badat pripodpisani ot tzialata SIK ili tova che dvama ot chlenovete na SIK sa gi pripodpisali e pravilno i ne e narushenie na ZMI
spored vas sledva li popravkite v protocolite na SIK da badat pripodpisani ot tzialata SIK ili tova che dvama ot chlenovete na SIK sa gi pripodpisali e pravilno i ne e narushenie na ZMI
- izbiratel
Re: kasirane na izborite
Предполагам последният Ви въпрос е свързан с евентуални поправки в протокола на СИК, извършени след като той е подписан от всички членове на комисията. При това положение, разсъждавайки по аналогия, струва ми се, че поправките следва да се приподпишат поне от тримата, които предават протоколите в ОИК. Липсват изрични указания на ЦИКМИ, така че, всичко зависи от тълкуванията, които съдът би дал.
Изваждането на недействителните бюлетини от пликовете наистина е процесуално нарушение - то е в противоречие с Методическите указания на ЦИКМИ - част втора:
"- при наличие на повече от една бюлетина с различен номер за някой от видовете избор в колона 2 на съответния раздел се вписва броят им; тези бюлетини се връщат обратно в плика и се пристъпва към разглеждане на бюлетините за другите видове избори;
- при наличие на недействителна бюлетина за даден избор в колона 2 се вписва числото 1; тази бюлетина се връща обратно в плика и се пристъпва към разглеждане на бюлетините за другите избори."
Дали обаче степента на сериозност на това нарушение би довела до касиране на изборите - това пак зависи от преценката на съда. Не бих била оптимист, още повече, че за недействителен глас се броят и празният плик и бюлетината без плик.
Поздрави.
Изваждането на недействителните бюлетини от пликовете наистина е процесуално нарушение - то е в противоречие с Методическите указания на ЦИКМИ - част втора:
"- при наличие на повече от една бюлетина с различен номер за някой от видовете избор в колона 2 на съответния раздел се вписва броят им; тези бюлетини се връщат обратно в плика и се пристъпва към разглеждане на бюлетините за другите видове избори;
- при наличие на недействителна бюлетина за даден избор в колона 2 се вписва числото 1; тази бюлетина се връща обратно в плика и се пристъпва към разглеждане на бюлетините за другите избори."
Дали обаче степента на сериозност на това нарушение би довела до касиране на изборите - това пак зависи от преценката на съда. Не бих била оптимист, още повече, че за недействителен глас се броят и празният плик и бюлетината без плик.
Поздрави.
- krkamenova
- Младши потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 13 Авг 2003, 12:24
ВАС ИЗМИСЛИ НОВА АЛИНЕЯ В ЗАКОНА ЗА МЕСТНИТЕ ИЗБОРИ И СЕ ПОЗ
ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ИЗМИСЛИ НОВА АЛИНЕЯ В ЗАКОНА ЗА МЕСТНИТЕ ИЗБОРИ И СЕ ПОЗОВА НА НЕЯ
ВАС се позова на несъществуваща ал. 3 на чл. 103 от ЗМИ, за да отмени Определение на Добрички окръжен съд от 31.10.2003 г. по адм.д. № 449/2003 г. по описа на ДОС, с което се спира изпълнението на решения на ОИК – гр. Генерал Тошево, за обявяване резултатите от първи тур за избор на кмет на община, и резултатите за избор на общински съветници.
Жалбата по делото е подадена от независимия кандидат за кмет, издигнат от инициативен комитет – АТАНАС ГЕОРГИЕВ АТАНАСОВ и няколко кандидати за общински съветници, издигнати от Партия “Съюз свободни демократи”, относно оспорване гореописаните решения на ОИК, с мотиви, че неправилно са приети за недействителни 2 585 гласа, не съществуват описи за недействителните бюлетини, обявяване на нови изборни резултати от СИК, след като резултатите са вече обявени на видно място пред помещенията на съответните СИК; недействителните бюлетини не са съхранени по описания в закона начин, поради което не може да бъде изчислен действителният брой действителни гласове и да се определи окончателния изборен резултат.
Определението на ДОС е на основание чл. 104, ал.2 от ЗМИ, за което няма предвидено обжалване по закон, и което е ОКОНЧАТЕЛНО. Ето защо считаме, че ВАС се е произнесъл по влязъл в сила съдебен акт, и то не по реда на извънредните способи за отмяна, поради което намираме определението му за НЕДОПУСТИМО.
За първи път в нашата държава, и то в извънработно време, в рамките на два часа от постановяването на определенията за спиране от Добрички окръжен съд, Върховен административен съд образува производство по частна жалба срещу тези определения, която не е надлежно предявена пред съда, по който е висящо административното дело /адм № 449/2003 г. на ДОС/, а направо пред ВАС. Не са изпратени преписи от жалбата на заинтересуваните страни, на ОИК. Не е даден задължителния срок за предявяване на възражения по чл. 215, ал.1 от ГПК, по който ред се твърди, че се води производството пред ВАС. И най важното – как Върховният административен съд се е произнесъл по въпроса дали е мотивирано определението, дали има основание за спиране на производството, при положение, че ахд. № 449/2003 г. по описа на ДОС не е изпратено на основание чл. 215, ал.2 от ГПК на по-горния съд – в случая ВАС. Означава ли това, че ВАС е постановил определението си НАИЗУСТ?
С оглед изложеното и предвид невъзможността за оспорване на този недопустим съдебен акт, можем само да изразим съжаление за загубата на вярата, която сме имали в правораздавателната система, и съмнения за политическия натиск, който е упражнен при постановяването на това определение.
ВАС се позова на несъществуваща ал. 3 на чл. 103 от ЗМИ, за да отмени Определение на Добрички окръжен съд от 31.10.2003 г. по адм.д. № 449/2003 г. по описа на ДОС, с което се спира изпълнението на решения на ОИК – гр. Генерал Тошево, за обявяване резултатите от първи тур за избор на кмет на община, и резултатите за избор на общински съветници.
Жалбата по делото е подадена от независимия кандидат за кмет, издигнат от инициативен комитет – АТАНАС ГЕОРГИЕВ АТАНАСОВ и няколко кандидати за общински съветници, издигнати от Партия “Съюз свободни демократи”, относно оспорване гореописаните решения на ОИК, с мотиви, че неправилно са приети за недействителни 2 585 гласа, не съществуват описи за недействителните бюлетини, обявяване на нови изборни резултати от СИК, след като резултатите са вече обявени на видно място пред помещенията на съответните СИК; недействителните бюлетини не са съхранени по описания в закона начин, поради което не може да бъде изчислен действителният брой действителни гласове и да се определи окончателния изборен резултат.
Определението на ДОС е на основание чл. 104, ал.2 от ЗМИ, за което няма предвидено обжалване по закон, и което е ОКОНЧАТЕЛНО. Ето защо считаме, че ВАС се е произнесъл по влязъл в сила съдебен акт, и то не по реда на извънредните способи за отмяна, поради което намираме определението му за НЕДОПУСТИМО.
За първи път в нашата държава, и то в извънработно време, в рамките на два часа от постановяването на определенията за спиране от Добрички окръжен съд, Върховен административен съд образува производство по частна жалба срещу тези определения, която не е надлежно предявена пред съда, по който е висящо административното дело /адм № 449/2003 г. на ДОС/, а направо пред ВАС. Не са изпратени преписи от жалбата на заинтересуваните страни, на ОИК. Не е даден задължителния срок за предявяване на възражения по чл. 215, ал.1 от ГПК, по който ред се твърди, че се води производството пред ВАС. И най важното – как Върховният административен съд се е произнесъл по въпроса дали е мотивирано определението, дали има основание за спиране на производството, при положение, че ахд. № 449/2003 г. по описа на ДОС не е изпратено на основание чл. 215, ал.2 от ГПК на по-горния съд – в случая ВАС. Означава ли това, че ВАС е постановил определението си НАИЗУСТ?
С оглед изложеното и предвид невъзможността за оспорване на този недопустим съдебен акт, можем само да изразим съжаление за загубата на вярата, която сме имали в правораздавателната система, и съмнения за политическия натиск, който е упражнен при постановяването на това определение.
- izbiratel
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта