Привет! Работя в училище и в момента се занимавам с училищен проект по програма Еразъм+(КА 2) като стратегически партньор. Координатори на проекта е испанска организация. За периода от 29.03 до 01.04.2020 беше предвидена международна партньорска среща по проекта в Болония, Италия. Във връзка с организацията на срещата, ние си направихме регистрация чрез booking.com в Хотел Перла в Болония, Италия и приведохме дължимите суми за нощувките, които са 456 евро. След настъпилата епидемия в Италия получихме писмо от Министъра на образованието, според което трябваше да преостановим нашето пътуване и след консултация с координаторите от Испания те ни отговориха , че според тази ситуация е нужно да анулираме резервацията за нощувка и да възстановим средствата от проекта. След предприетите действия от наша страна към booking.com и хотел Перла ни беше съобщено, че резервацията е анулирана, но средствата няма да бъдат възстановени. Опитахме се да се свържем лично по телефона с booking.com и служителката на този сайт ни отговори, че заповедта на Министъра и възникналата епидемия не са достатъчно основание за да ни бъдат възстановени парите. В момента ние не можем да предприемем пътуването, но от хотела не искат да ни възстановят и парите, и ни държат с вързани ръце. Изпратила съм жалби до омбудсмана и до комисия защита на потребителя. Засега нямам отговор от тях ... Мислите ли, че имам шанс да си възстановя парите и по какъв начин да подходя?
Поздрави!
- Дата и час: 23 Ное 2024, 01:47 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Инцидент възникнал с коронавируса
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Инцидент възникнал с коронавируса
Дали ще успеете да си възстановите парите ... 50:50. Или „ще“, или - няма!
За да нямате подобни терзания - при планиране на пътуване добавяйте и „Застраховка при отмяна на пътуване“. Почти всички застрахователни компании предлагат. Цените са доста поносими, а покритието- доста прилично.
За да нямате подобни терзания - при планиране на пътуване добавяйте и „Застраховка при отмяна на пътуване“. Почти всички застрахователни компании предлагат. Цените са доста поносими, а покритието- доста прилично.
- jhoro
- Активен потребител
- Мнения: 2230
- Регистриран на: 05 Окт 2006, 11:58
Re: Инцидент възникнал с коронавируса
Аз ги осъдих - ако говорите за Центъра за развитие на човешки ресурси - една нагла структура.
Трябваше да отидем в Англия - тоест - моят клиент - той да представи българският фолклор в един университет. В провинцията - където е университета - летищните власти - нямат митница, а точно тогава полета е бил закъснял и - всички летищни наземни служители са се били разотишли - нямало е кой да е подпечатал бордовата карта.
И ето - искаха ни заради това, че нямаме валидна бордова карта (не доказваме престоя си?), та ги осъдих да си гледат работата.
Но са много арогантни (аз съм спортист и съм с изключително здрави нерви), като им предложих споразумение - да платят веднага разноските - ударих на камък - но това няма значение, де.
В случая - буукинг.ком има май пръст в ината си да не върне парите.
Трябваше да отидем в Англия - тоест - моят клиент - той да представи българският фолклор в един университет. В провинцията - където е университета - летищните власти - нямат митница, а точно тогава полета е бил закъснял и - всички летищни наземни служители са се били разотишли - нямало е кой да е подпечатал бордовата карта.
И ето - искаха ни заради това, че нямаме валидна бордова карта (не доказваме престоя си?), та ги осъдих да си гледат работата.
Но са много арогантни (аз съм спортист и съм с изключително здрави нерви), като им предложих споразумение - да платят веднага разноските - ударих на камък - но това няма значение, де.
В случая - буукинг.ком има май пръст в ината си да не върне парите.
- ivan_lawyer
- Старши потребител
- Мнения: 5362
- Регистриран на: 25 Мар 2008, 17:46
Re: Инцидент възникнал с коронавируса
По какъв начин е платено? Свържете се с посредника (банка, издател на кредитна карта, PayPal и прочие) и поискайте да възстановят сумата, тъй като сте били измамени — чрез chargeback или каквато друга опция имат.
На властите в страните, в които са базирани фирмите, които не искат да връщат парите, писано ли е? При положение че цялата държава е под карантина, какво повече искат тези наглеци? Не мога да приема, че в западна държава подобна ситуация изобщо се случва. Възможно е да проверяват с какво ще им се размине, като при пръв контакт да отказват и да присвояват пари за непредоставена услуга. Това дори в България, която е на дъното в Европейския съюз, не би било допуснато в подобна епидемична ситуация от световен мащаб.
Писали сте на грешните институции — КЗП са безгръбначни, а Омбудсманът няма никакви правомощия. Би следвало, като част от системата на образованието, да се обърнете за съдействие именно към МОН. Нещо повече — можете да ескалирате абсурдната ситуация директно до Европейската комисия чрез българския еврокомисар Мария Габриел, която е и човекът, отговарящ за „Еразъм”. Иначе освен МОН, следва и към Министерство на туризма да се обърнете. Не сте ли търсили медийно отразяване? По 20 минути в централните емисии говорят само за Ковид-19 — със сигурност ще е интересно най-малкото на някой от сутрешните блокове.
Алтернативата е да заведете дело по ЗЗД, ако имате някакво доверие в българския съд.
Успех! о/
На властите в страните, в които са базирани фирмите, които не искат да връщат парите, писано ли е? При положение че цялата държава е под карантина, какво повече искат тези наглеци? Не мога да приема, че в западна държава подобна ситуация изобщо се случва. Възможно е да проверяват с какво ще им се размине, като при пръв контакт да отказват и да присвояват пари за непредоставена услуга. Това дори в България, която е на дъното в Европейския съюз, не би било допуснато в подобна епидемична ситуация от световен мащаб.
Писали сте на грешните институции — КЗП са безгръбначни, а Омбудсманът няма никакви правомощия. Би следвало, като част от системата на образованието, да се обърнете за съдействие именно към МОН. Нещо повече — можете да ескалирате абсурдната ситуация директно до Европейската комисия чрез българския еврокомисар Мария Габриел, която е и човекът, отговарящ за „Еразъм”. Иначе освен МОН, следва и към Министерство на туризма да се обърнете. Не сте ли търсили медийно отразяване? По 20 минути в централните емисии говорят само за Ковид-19 — със сигурност ще е интересно най-малкото на някой от сутрешните блокове.
Алтернативата е да заведете дело по ЗЗД, ако имате някакво доверие в българския съд.
Успех! о/
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Инцидент възникнал с коронавируса
Благодаря ви за съветите! Изпратили сме съобщения вече и към МОН, Министерство на туризма и няколко телевизии .... ще ви държа в течение по случая.... Ако имате съвет- моля пишете , защото и аз не знам как точно да постъпя.
Поздрави!
Поздрави!
- metalago
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 10 Мар 2020, 19:31
Re: Инцидент възникнал с коронавируса
Аз зададох въпрос, но не ми отговорихте. Как е платено?metalago написа:Ако имате съвет- моля пишете
Ето какво е казала Министърът на туризма по въпроса преди 2-3 седмици:
Туристите, които пътуват към Италия в близко време могат да отидат до офисите на туроператорите, от които са закупили ваканциите и да получат обратно предплатените пари за почивките. Копирано от standartnews.com
В същия дух по-рано се бил изказал и Председателят на КЗП, но с уточнението, че при директни резервации (т.е. без туроператор) нещата били по-различни.
Не виждам каква е разликата обаче, след като в конкретния случай цялата държава Италия е под карантина.Ако сами сме организирали пътуването си – купили сме си самолетните билети, запазили сме си хотел, нещата не стоят точно така. Всичко зависи от това какви са били предварителните условия, при които ние сме направили резервациите на отделите компоненти на пътуването.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта