2019-07-01 0
Ford представи новия Ford Puma – компактен кросоувър, вдъхновен от SUV автомобилите, който съчетава зашеметяващ екстериорен дизайн, най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и усъвършенствана технология за мек хибриден силов агрегат.
Новият Ford Puma въвежда нова глава в дизайнерската идентичност на Ford с харизматични стилови черти като отличителни, монтирани на калниците предни фарове и атлетични, аеродинамични линии. Пропорциите на компактен кросоувър осигуряват увеличена височина на возията за вдъхващо увереност усещане при шофиране и водещ в класа безкомпромисен капацитет на багажника от 456 литра.
48-волтовата технология EcoBoost Hybrid на Ford предоставя на клиентите на Puma мощна, отзивчива динамика и оптимизирана икономия на гориво. Мекият хибриден силов агрегат плавно интегрира подпомагането от електрическия въртящ момент с 3-цилиндровия 1,0 литров EcoBoost бензинов двигател с ниско триене, за да предостави до 155 к.с.
Модерните технологии в помощ на водача, осигуряващи по-лесно и по-спокойно изживяване при шофиране, включват:
• Адаптивен круиз контрол със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата за безпроблемно шофиране по магистрала и в натоварения градски трафик
• Новата информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него или за сензорите на автомобила
Puma е също първият автомобил в своя сегмент, който предлага хендсфри задна врата и технологии за комфорт и удобство като седалка с лумбален масаж.
"Нашите клиенти ни казаха, че искат компактен автомобил с впечатляващ външен вид, който също така предоставя решения за ежедневието. Резултатът е нашият нов Ford Puma – харизматичен, практичен и предлагащ технологии от масажиращи седалки до меки хибридни силови агрегати", каза Стюарт Роули, президент на Ford of Europe.
Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда с изключителна майсторска изработка и качество в завода на Ford в Крайова, Румъния, след инвестиция от почти 1,5 милиарда евро от 2008 г.
Стилен, спортен и привлекателен, новият Ford Puma оптимизира архитектурата на Ford за автомобил от В сегмента, като използва оптимизирани междуосие и следа, за да предостави забележителни SUV пропорции.
"От ден първи ние си представяхме автомобил в този сегмент, който е незабавно разпознаваем – и в резултат на това създадохме компактен кросоувър, различен от всичко, което сме произвеждали досега", каза Джорд Саридакис, директор Интериорен и екстериорен дизайн на Ford of Europe. "Този зашеметяващ нов външен вид въвежда нова глава в дизайнерската идентичност на Ford, докато общата концепция за „изкусително убежище“ използва интелигентни и елегантни инженерни решения, които – в комбинация със силно изразителния екстериор – ще зарадват и изненадат клиентите, отговаряйки на техните различни нужди и желания."
Новият кросоувър Puma се предлага в различни варианти, включително спортната Puma ST-Line и стилната Puma Titanium, отразяващи индивидуалните предпочитания на клиентите.
Палитрата от 10 ярки екстериорни цвята включва Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic и Metropolis White.
Привлекателният дизайн на Puma създава безпрецедентна за компактен кросоувър практичност, поддържана от иновативни идеи за съхранение на вещи отзад, които предлагат полезни решения за ежедневните проблеми, свързани с прибирането на вещите. Puma предоставя най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред.
Разработено, за да отговори и надхвърли изискванията за практично багажно пространство, решението Ford MegaBox осигурява дълбоко и функционално багажно отделение, което може спокойно да побере две чанти за голф в изправено положение.
Товаренето на Puma е още по-лесно с първата в сегмента технология на Ford за хендсфри задна врата. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете ви са заети с покупки, деца или спортна екипировка, с просто движение с крак под задната броня.
По-рано тази година Ford обяви, че всеки от моделите на компанията, лансирани от изцяло новия Focus досега, ще включва електрифицирана опция. Клиентите на новата Puma ще бъдат сред първите, които ще се възползват от усъвършенстваната мека хибридна архитектура на Ford - адаптирана, за да подобрява икономията на гориво, като същевременно допълва философията на Ford за „забавление при шофиране“ с по-мощна и отзивчива динамика.
Технологията EcoBoost Hybrid подобрява 1,0-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 kW. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48 волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.
BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.
Предлагана във варианти 125 к.с. и 155 к.с., интелигентната, себерегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд, прилагайки една от двете стратегии:
• Замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да осигури до 50 Нм въртящ момент - намалявайки количеството работа, изисквано от бензиновия двигател за подобрение на икономията на гориво до 9%, въз основа на анализа по WLTP. Замяната на въртящия момент допринася за CO2 емисии от 124 г/км и разход на гориво от 5,4 л/100 км за варианта със 125 к.с., и CO2 емисии от 127 г/км и разход на гориво от 5,46 л/100 км за варианта със 155 к.с.*
• Добавяне на въртящ момент, което разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да увеличи общия въртящ момент от силовия агрегат с до 20 Нм над нивото на бензиновия двигател, работещ самостоятелно при пълно натоварване – и да предостави до 50% повече въртящ момент при по-ниските обороти на двигателя – за оптимизирана динамика
Допълнителният електрически въртящ момент спомага за осигуряване на по-ефектна, по-отзивчива динамика, с до 50% повече въртящ момент, наличен при по-ниските обороти на двигателя, за по-гъвкаво и свързано усещане при шофиране. BISG позволява също на инженерите на Ford да намалят степента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и да добавят по-голям турбокомпресор за повече мощност, като смекчават турбо закъснението, използвайки добавяне на въртящ момент, който също върти двигателя по-бързо, за да се поддържа усилващата реакция на турбокомпресора.
В състояние да рестартира двигателя за около 300 милисекунди – почти колкото мигване на окото – BISG позволява също на технологията Auto Start-Stop на EcoBoost Hybrid да работи в по-широк диапазон за още повече икономии на гориво, включително при спиране по инерция при скорости под 15 км/ч (10 mph) или дори когато автомобилът е на предавка с натиснат педал на съединителя.
"Нашият 1,0-литров EcoBoost двигател вече доказа, че икономията на гориво и динамиката могат да вървят ръка за ръка. Технологията EcoBoost Hybrid постига следващото ниво", каза Ролант де Вард, вицепрезидент Маркетинг, продажби и обслужване, Ford of Europe. "Ние вярваме, че клиентите ще харесат плавната и моментално достъпна мощност на нашите EcoBoost Hybrid силови агрегати, точно както ще харесат и по-редките посещения на бензиностанции."
Допълнително клиентите могат да избират от модерната гама Ford EcoBoost бензинови и Ford EcoBlue дизелови двигатели, поддържани от стандартна система Auto Start-Stop за още по-намалени разходи за поддръжка и плавно превключваща 6-степенна механична трансмисия.
Puma използва 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-комфортно, по-малко натоварващо и по-безопасно.
Благодарение на 7-степенната автоматична скоростна кутия, функциите Адаптивен круиз контрол (ACC) със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа комфортна дистанция до автомобилите отпред. Системата спомага и за намаляването на стреса по време на дълги пътувания, като поддържа автомобила в средата на лентата, и може да регулира скоростта му в рамките на законовото ограничение, като следи за знаци за ограничение на скоростта покрай и над пътя. Това е в допълнение към използването на информацията от навигационната система в автомобила.
Функцията Stop & Go позволява на Адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-малка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди, водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да потегли.
Новата функционалност Информация за локална опасност – благодарение на бордовия модем FordPass Connect – може да информира водача за опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.
За първи път във Ford от B сегмента широкоъгълна камера за обратно виждане улавя 180-градусов изглед, който може да бъде изведен на сензорния екран в автомобила – така пресичащите пешеходци, колоездачи и други автомобили могат да бъдат забелязани по-лесно при излизане на заден ход от паркоместа или алеи.
Помагаща на водачите на Puma да се движат на заден ход с по-голяма увереност е и Информационната система на Ford за следене на мъртвата точка на видимост (BLIS) с Предупреждение за пресичащ трафик; при движение на заден ход системата предупреждава за автомобили, които могат скоро да пресекат пътя отзад. Системата може да приложи спирачките, за да избегне или да смекчи ефекта от сблъсък, ако водачите не реагират на предупрежденията.
Активният паркинг асистент с перпендикулярно паркиране на Ford помага на водачите да откриват подходящи места и да паркират без използване на ръцете успоредно или перпендикулярно на останалите автомобили. Технологията Автоматични дълги светлини може автоматично да превключи на къси, за да предотврати заслепяване на насрещните водачи.
Технологиите на Puma помагат на водачите да се справят и с натоварената градска среда. Функцията Асистент за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци може да засича хора на или близо до пътя отпред или които може да пресекат пътя на автомобила. Системата е проектирана да намали тежестта на някои челни сблъсъци с автомобили и пешеходци или да помогне на водачите да избегнат сблъсъците напълно. Puma съдържа подобрена версия на технологията с по-широк ракурс на камерата, който спомага за по-добро проследяване на движенията на пешеходците.
Допълнителните технологии, проектирани да помагат на водачите на Puma да избягват инциденти, включват:
• Асистентът за избягване на препятствия работи при скорости в градски условия и по магистралата и използва радар и камера, за да засече по-бавно движещи се и спрели автомобили отпред и помага на водачите да маневрират около даден автомобил, ако предстои сблъсък
• Функцията Предупреждение за грешна посока използва камера, монтирана на предното стъкло, и информация от навигационната система на автомобила, за да предостави на водачите звукови и визуални предупреждения, когато преминат през два знака „Влизането забранено“ на отбивка за магистралата
„Puma се предлага с безпрецедентен набор от технологии в своя сегмент“, каза Стефенс. „Функции от безжично зареждане до Stop & Go са проектирани да се впишат безпроблемно в живота на собствениците и да направят шофирането на Puma лесно и интуитивно преживяване.“
Първите в сегмента предни седалки с лумбален масаж на Puma съживяват изморените мускули и допринасят за по-спокойни пътувания. Триточковата масажна система има три настройки на интензитета и регулируеми посоки на търкаляне.
Предните и задните седалки се предлагат със сваляеми калъфи с възможност за изпиране в зависимост от варианта на Puma, което улеснява поддържането на интериора като нов. Клиентите могат дори да персонализират интериора с различни цветове и дизайни с интегрирани ципове, което прави лесно свалянето на калъфите с една ръка.
В допълнение отваряемият панорамен покрив от закалено, тонирано стъкло, разположен по цялата дължина и състоящ се от два панела почти по цялата ширина, създава още по-просторно усещане за пътниците отпред и отзад.
Технологията за вграден модем FordPass Connect превръща Puma в подвижна WiFi точка за достъп с възможност за свързване на до 10 устройства. Системата прави възможни редица функции за удобство чрез мобилното приложение FordPass, включително Локатор на автомобила; Статус на автомобила, с помощта на която се проверяват нивото на горивото, статуса на алармата, експлоатационният живот на маслото и др.; дистанционно Заключване и отключване на вратите; Дистанционен старт за модели, оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия**.
Наличната аудиосистема B&O е динамично настроена да осигурява първокласно аудио изживяване независимо от условията на пътя.
Системата с 10 високоговорителя включва 150 мм х 200 мм външно свързан субуфер, вграден в багажника без да се прави компромис с багажното пространство и предоставящ плавни баси. Позициите на туитърите са оптимизирани да произвеждат по-широк звук на нивото на седалките, създавайки обгръщащо аудио изживяване за всички пътници.
"Вярваме, че Puma наистина ще допадне на водачите в Европа", каза Роули. "Направихме всичко възможно да дадем на клиентите гъвкавостта, която искат, и най-добре изглеждащия автомобил, който са притежавали."